Mails na Boeking

Wat was het doel/de opdracht:
Scope: 5 campagnes uitwerken voor het versturen van mails, die klanten ontvangen nadat ze een vliegticket hebben geboekt (bij een van de 4 reislabels van Otravo). Het doel: Inzicht krijgen in de CTO, CTR en openingsratio, en op basis van de statistieken de mails optimaliseren. Gerichte mails uitsturen, zodat de klant het juiste bericht op het juiste moment ontvangt.

Wat was mijn rol/taak:
Ik was verantwoordelijk voor de onderhandelingen met de externe partij (E-Village) in het voortraject, het projectmanagement van het gehele project om het tot een goed einde te brengen. Afstemming samenwerking tussen developers van E-Village en Otravo; schakelen met interne afdelingen (o.a. development, content en marketing); uitvoerend: opzetten meerdere campagnes; na live-gang: maandelijkse check statistieken en optimalisatie van de mails.

Wanneer/tijdsduur:
Maart tot augustus 2015

In samenwerking met:
development, E-Village, product owner cross-sell, content, marketing.

Gebruikte tools:
Html en css, Photoshop, UX design, Acrobat, project management, google analytics

About the author: noledam-mw